Thursday 30 July 2015

Jurnal Tani PT14198 : Bahagian 1 (Mulanya Disini)

Setelah sekian lama blog ini berhabuk tidak berusik, saya terbuka hati kembali untuk mengemaskini blog ini. Saya masih menulis untuk catatan persendirian tentang pelbagai perkara yang berlaku di sekitar saya.

Alhamdulillah, saya sudah pun berpindah ke kediaman baru di Dungun setelah 5 tahun duduk di Kerteh. Seiring dengan pertambahan ahli dalam keluarga saya, kediaman baru ini lebih selesa dan kemas. Kediaman ini juga mempunyai tanah yang agak luas di bahagian tepi dan belakang rumah. Isteri mula menyuarakan hasrat untuk mula berkebun dengan menanam sayur-sayuran dan pokok yang berguna dalam masakan. Sekurang-kurangnya dapatlah jimat sedikit belanja dapur.

Jadi saya akan menggunakan blog ini untuk merakamkan aktiviti-aktiviti berkenaan pertanian melalui tag Jurnal Tani PT14198. Saya menggunakan catatan dalam jurnal ini untuk rujukan saya dan juga sesiapa yang ingin mendapatkan maklumat yang berkaitan. Jika ada cadangan ataupun petua berkaitan kebun bandar ini, sila tinggalkan maklum balas anda di ruangan komen.

Terima kasih :)

No comments: